субота, 5 березня 2016 р.

Цікаві педагогічні прийоми.Брифінг.

Основним елементом активно-продуктивного навчання є самостійна робота учня з підручником. Звичайно, всю роботу по вивченню нового матеріалу не можна зводити лише до цього.

 А критично мислячі старшокласники взагалі почнуть підозрювати свого вчителя в непідготовленості до уроку. Одноманітність завжди набридає, а дітям тим більше. Чим різноманітніші форми роботи учнів, тим цікавіше їм на уроці.
 Учитель повинен гнучко реагувати на зміну умов навчання залежно від змісту навчального матеріалу. Час від часу вчитель, при вивченні нового матеріалу, повинен продемонструвати класу свій високий професіоналізм, глибину знання предмета. Як це зробити? На предметах природничо-математичного циклу, як правило, використовується шкільна лекція.
 Однак, як би ми не називали цей метод, як би не ухитрялися пристосувати його до вікових особливостей учнів, - все одно на першому місці присутній монолог вчителя. Це вкрай непродуктивна форма проведення заняття з вивчення нового матеріалу.
 Прийом «брифінг» дозволяє нам знайти більш ефективний спосіб педагогічного спілкування.  
Як застосовувати прийом "Брифінг"?
 Учитель протягом 4-5 хвилин представляє розгорнутий план вивчення нового матеріалу, знайомить учнів, про що сьогодні піде мова. Потім, пропонує влаштувати своєрідну прес-конференцію. Учні виступають у ролі журналістів, а вчитель у ролі «очевидця події» або спеціаліста з даної проблеми. 
Нічого, що при відповідях вчителя загубиться послідовність. Адже коротенько він вже розповів, про що піде мова. До цього додаються фрагментарні, безсистемні знання учнів, отримані з ЗМІ, спеціальної літератури. Тепер же увага учня зосередилося на своєму питанн Учням можна роз'яснити, які питання вчитель більше цінує, підкреслюючи, що існують три категорії питань: репродуктивні, які розширюють знання і питання, які розвивають пізнавальну діяльність. Не погано для закріплення матеріалу, попросити учнів повторити відповіді на свої питання.
\


Немає коментарів:

Дописати коментар